SYGNALIŚCI
Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów oraz Dyrektywą Parlamentu Europejskiego I Rady (U) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii jesteśmy zobowiązani udostępnić Państwu kanały umożliwiające dokonywanie zgłoszeń naruszeń prawa (tzw. zgłoszeń wewnętrznych)
Zgłoszenia naruszeń prawa można dokonać za pośrednictwem następujących kanałów kontaktu:
-
Zgłoszenia nieprawidłowości mogą być przekazywane za pomocą:
1) dedykowanej skrzynki mailowej sygnalista@sokolka-powiat.pl, poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia nieprawidłowości, dostępnego pod adresem https://bip-stsokolka.wrotapodlasia.pl/w zakładce Sygnalista i przesłanie go na w/w adres mailowy (wzór formularza zgłoszenia stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej procedury).
2) pisemnie za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres Starostwo Powiatowe w Sokółce, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 8, 16 – 100 Sokółka. z dopiskiem („zgłoszenie nieprawidłowości – do rąk własnych (wpisanie osoby odpowiedzialnej za przyjmowanie zgłoszeń).
3) osobiście podczas spotkania z upoważnionym pracownikiem Starostwa, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 15:00 w siedzibie urzędu przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 8.
Nie będą rozpatrywane zgłoszenia anonimowe. Zgłoszenie powinno być udokumentowane i szczegółowo opisane w celu umożliwienia zbadania zasadności zgłoszonych faktów.