Konsumencie, masz problem z kupionym towarem lub usługą? Możesz skorzystać z pomocy prawnej. Prostą poradę uzyskasz telefonicznie lub e-mailowo. Pomoc w bardziej złożonych sprawach możesz otrzymać od rzecznika konsumentów lub Inspekcji Handlowej. W sprawach transgranicznych lub branżowych - zgłoś się do specjalistycznych instytucji.
Pomoc specjalistyczna
Spory transgraniczne w UE
Europejskie Centrum Konsumenckie
22 55 60 600
Telekomunikacja
Centrum Informacji Konsumenckiej przy UKE
22 330 4000
Energia i paliwa
Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych
22 244 26 36
Podróże lotnicze
Rzecznik Praw Pasażerów
22 33 04 000
Polubowne rozwiązywanie sporów
Konsumencie, jeśli zareklamowałeś towar lub usługę, a przedsiębiorca nie uznał tej reklamacji, możesz skorzystać z:
- polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich w ramach instytucji prowadzących postępowania pozasądowe,
- sieci stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej.